Dr. Özgür KEMAL | www.drozgurkemal.com
Ana Sayfa Facebook | Dr. Özgür KEMAL Twitter | Dr. Özgür KEMAL İnstagram | Dr. Özgür KEMAL
Hakkımda Foto Galeri Ameliyatlar Hastalıklar Profesyoneller İçin Randevu İletişim
Dr. Özgür KEMAL
Kulak Burun Boğaz ve Boyun Cerrahisi
Hastalıklar Hastalıklar
» Kulak Hastalıklar
» Burun Hastalıkları
» Boğaz Hastalıkları
» Horlama Ve Uyku Apnesi
» KBB Ve Estetik
• Rinoplastide Soru Ve Cevaplar
• Kepçe Kulak Ameliyatı
• Rinoplasti - Burun Estetiği
KBB Ve Estetik // Rinoplastide Soru Ve Cevaplar « geri
Samsun rinoplasti - Samsun Burun estetiği ameliyatlarında sorular ve cevaplarımız

RİNOPLASTİ-BURUN ESTETİĞİ AMELİYATI HASTA BİLGİLENDİRME

Burun estetiği ameliyatı ne kadar sürer?

Ameliyat süresi tamamen yapılacak işleme bağlıdır. 1 saatt ile 4 saat arasında sürebilir fakat sıklıkla 2 saat civarında dır.

Rinoplasti ameliyatından sonra ne kadar hastanede yatarım?

Rinoplasti ameliyatı sonrasında hastalar aynı gün veya ertesi gün taburcu edilir. Benim tercihim hastaları ameliyat sonrasında bir akşam hastanede gözlem altında tutmaktır. Böylelikle hem ameliyatın hem de anestezinin olası komplikasyonlarına karşı yakın takip mümkün olmaktadır. Ameliyat sonrasında aşağıdaki şartları sağlayan hastalar taburcu olabilirler.

Taburcu olmak için hastaların;

• Ağrısı kontrol altında olmalı
  • Sıvı ve yumuşak gıda alabilmeli
  • Tek başına yürüyebilmeli
  • Burun ve geniz akıntıları kontrol altında olmalı
  • Varsa burun tamponu alınmış olmalıdır.

Rinoplasti ameliyatı sonrasında ne gibi şikayetler olur?

Ameliyat sonrasında hastalarda geçici olarak

• Yüzde dolgunluk hissi
  • Başağrısı
  • Burun akıntısı
  • Özellikle ilk gece olmak üzere baş ve yüz ağrısı olabilir. Fakat rinoplasti hastalarında ağrının çok ciddi bir şikayet olmadığını esas şikayetin burun tıkanıklığı ve dolgunluk hissi olduğunu vurgulamalıyım.
  • Yine hastaların ameliyat sonrası il 24-48 saat sonra burunlarından ufak sızıntı şeklinde kanamalar olabilir. Bu kanamaları engellemek için sıklıkla burun ön kısmına bir gazlı bez yapıştırılır ve bu gazlı bez ilk saatlerde 20-30 dakikada bir değiştirilir.

Ameliyat sonrasındaki ilk saatlerde neler yapmalıyım?

Ameliyattan sonra ilk 48 saatte göz ve burun çevresine buruna bası yapmadan soğuk kompres yapılabilir. Fakat soğuk kompres yapılırken, burun bandajlarının ıslanmamasına ve bandaja bası yapılmamasına dikkat edilmelidir.

Burun ve yüzdeki kızarıklıklar hastadan hastaya farklılık gösterebilir. Bası ve kızarıklıklar ilk 24-48 saat artış gösterebilir. Birinci haftada alçınız veya ateliniz çıkarıldığında, burnunuz ödemli ve buna bağlı olarak beklenenden iri görülecektir. Ödemin azaltılması için ameliyat sonrasında baş yüksek yatmak, ilk birkaç hafta ağır kaldırmamak uygun olacaktır.

Ameliyat esnasında ve sonrasında refakat edecek birisine ihtiyaç duyar mıyım?

Hastaların ameliyat sonrasında yaklaşık 2-3 gün boyunca hem kendilerinin taburcu işlemlerine yardım edecek, hemde evde geçici olarak yardımcı olacak refakatçiye ihtiyaçları olacaktır.

AĞRI

Daha önce belirttiğim gibi rinoplasti hastalarında ağrıdan ziyade şişlik ve burundaki dolgunluk hissi daha rahatsız edici olur. Doktorunuz size ameliyat sonrasında ağrınızı ve rahatsızlığınızı giderecek ilaçlar verecektir.

ANTİBİYOTİKLER

Ameliyat sonrası antibiyotik kullanımı rutin değildir. Hekimlerin bu konuda farklı uygulamaları olabilir. Hekiminizin önerdiği şekilde ilaçlarınızı kullanmanız uygun olacaktır.

GÜNLÜK BAKIM

Burnunuzun ucundaki dikiş bölgesini ve burnunuzun uç kısımını oksijenli su veya temiz ıslak bir bezle temizleyebilirsiniz. Burnunuzun üzerindeki alçı nedeni ile banyo yapmanız çok uygun olmamakla birlikte, başınızı ıslatmadan vücudunuzu yıkamanız mümkündür. Eğer burun alçınız ilk bir hafta içinde düşerse derhal doktorunuza başvurunuz.

TAKİP

Burnunuzun üzerindeki alçı ve burnunuzdaki dikişlerin alınması için ameliyat sonrasında yaklaşık bir hafta içinde tekrar randevu ayarlanacaktır. Sonrasında hekiminizin size dahba seyrek randevular vererek takibi devam edecektir.

BURUN ESTETİĞİ AMELİYATINDAN SONRA GÖZLÜK TAKABİLİRMİYİM?

Eğer çok ciddi görme probleminiz yoksa ilk br hafta lens veya gözlük kullanmayın, eğer gözlüksüz yapamayacak durumda iseniz ilk bir hafta alçı üzerine gözlük takılabilir. Birinci hafta sonrasında alçı çıkınca yaklaşık 2 ay süresince gözlük kullanmamanız, lens kullanmanız daha uygun olacaktır.

RİNOPLASTİ AMELİYATI SONRASI SPOR YAPABİLİRMİYİM?

Ameliyat sonrasında yorucu, ağır sporlara en az 4 hafta, mücadele sporlarına ise en az 6-8 hafta ara verilmelidir.

AMELİYAT SONRASI NELER GİYMELİYİM?

2 hafta boyunca mümkünse baştan geçirmeli kazak tişört vs. yerine önden düğmeli gömlek türü kıyafetler tercih edilmelidir.

AMELİYAT SONRASI ESNEMEK?

Ameliyat sonrasında esnemek ve ağzı geniş açmak istenmeyen bir durumdur.

AMELİYAT SONRASI SÜMKÜRMEK?

Ameliyat sonrasında burun sümkürmek ve burnundan kabuk alınması istenmeyen bir durumdur. Burun tıkanıklığını gidermek için tuzlu su kullanılmalıdır. Tuzlu su hazır eczanelerden temin edilebileceği gibi, evde de hazırlamak mümkündür. Evde hazırlamak için kaynamış soğumuş 1 lt su içine yaklaşık 1 çay kaşığı tuz atmak yeterlidir. Mevcut tuzlu su 10 cc.lik enjektör ile aşırı zorlamadan burna sıkılır.

Bunun dışında

• ameliyat sonrası 1-2 hafta araç kullanmamak
  • Hapşırırken, ağzı açık hapşırmak önerilir.

Anahtar kelimeler: Rinoplasti, Burun estetiği, Samsun rinoplasti, Samsun burun estetiği, İstanbul rinoplasti

Ana Sayfa | Hakkımda | Foto Galeri | Ameliyatlar | Hastalıklar | İletişim
Sayfanın tüm tasarım hakları Op. Dr. Özgür Kemal'a aittir. 2015 © www.drozgurkemal.com
Yukarı
KA İnternet Bilişim Teknolojileri Tic. Ltd. Şti.